31 March 2013

Royce Saayan di Back Road Blues Session 23-03-2013


Add caption


Ini jamm session Nifail Blues Band Feat untuk Md.Noor Hendrik (Gitar) - Shaharul(Bass) Oja (Gitar) Nan Blues Man (Gitar) Bro Harp adn Abang Yazid Search (Drum) + Royce )Vokal untuk Lagu Blues Wanita Penggoda.



OKkay.. hye guy's
Aiseymen/..lambat pulak kali ni ni update blog,
alright.. yang terbaru tentang Back Road Blues Session yg di adakan di Bangi Kopitiam Taman Melawati (tempat Kidd Search) yang mana permis tu di jalan kan oleh isteri beliau Puan Aznin. in person she's ROCK\m/ dah ngam la tu...Selalu nya kalau persembahan Blues ni secara Am nya orang pasti akan ingat kan satu satu nya Kumpulan Blues Malaysia "Blues Gang" kan? Tapi pada malam tu rupanya ramai betul Die hard Blues fans ni.. memang teruja sesangat.
Royce memang pendam sangat untuk perform live lagu lagu blues kebetulan memang royce ada rakam 1 lagu irama blues pada tahun 2009 yang berjudul Blues Wanita Penggoda (lirik seperti di bawah).
                 
Blues Wanita Penggoda
Senilagu & Senilirik ( Royce Sa'ayan)

WANITA PENGGODA TIRUS ALIS MATA NYA
WANITA PENGGODA TIRUS ALIS MATA NYA
MALU ATAU PERAMAH - TERLUPA NAK MEMBEZA

WANITA PENGGODA WIRAWATI HATI NYA
WANITA PENGGODA WIRAWATI HATI NYA
PANDANG BERTENTANGENGKAU PASTI DITAWAN

-SOLO  
WANITA PENGGODA MEMANG MERBAHAYA
WANITA PENGGODA MEMANG MERBAHAYA
JEJAK DIKIRA HINGGA TERPANAH ASMARA


WANITA PENGGODA WANITA ISTIMEWA
WANITA PENGGODA WANITA ISTIMEWA
CANTIK SOPAN BERGAYA BIJAK KELEBIHANYA

WANITA PENGGODA, WANITA PENGGODA ,
WANITA PENGGODA - JAGA JAGA SI PENGGODA
KAU PASTI DITAWAN
WANITA PENGGODA… YEAH…YEAH…

Nak cerita sikit pasal lagu Blues wanita penggoda ni: sebenar nya lagu ini adalah lagu yang di muat kan dalam sebuah filem yang mana royce pun ada jugak berlakon sikit-sikit dalam filem yang sesangat kontravasi tapi tak dapat ditayangkan atas sebab perkara yg tak perlu nak dikongsikan.(not my bisnes)

Jadi potensi lagu ini hanya akan wujud dalam gabungan beberapa pihak organisasi yang obses dengan muzik blues sahaja. itu pun dah cukup baek arr.. tapi royce dapat rasakan dan yakin dengan lagu ini akan berjalan jauh dan pasti menjadi satu bahan rujukan oleh generasi penggemar muzik blues baru pada masa akan datang.< Kenapa tak percaya>? kita tengok nanti.. kerna ada sebab! Royce sendiri mencari bahan rujukan penyanyi lagu blues malaysia.. jadi yang jumpa dalam khazanah hanya ada Blues Gang - Sahara Ya'akob, Ramli sarip - LoveHunter (Blues untuk rakyat) yang lain secara individu nya kenal tapi tak berapa pasti dari kumpulan mana ... kalau ada yang tahu sila konsi dengan royce k..


Pada malam Back Road Blues Session 23Mac2013 9.mlm- Penganjur (Shaharul dr Nifail Blues Band) )talipon Royce secara peribadi melawa jika Royce sudi untuk jamm session kata nya hanya 2 lagu. Ok jugak Tu! so royce kasi lagu praktis 1 hari dan esok Jamm... Yang best nya pada malam tu acara jamm session yang paling dinanti kan oleh kawan-kawan dan penonton yang hadir.. penuh sesak jugak lah kopitiam malam tu .. (senyum lebar tokey..ha ha haa)
ok untuk lagu Blues Wanita Penggoda yang sama-sama infromtwo adalah - Nifail Blues Band Feat Oja (gitar) Shaharul (bass) Md.Noor Hendrik (gitar) Nan Blues Man (Gitar) Bro Harp (harmonika) dan Abang Yazid Search (Drum) dan dah tentu lah Vokal - Royce sendiri.
dan lagu yang lagi satu lagu dalam bahasa english tajuk Feel So Bad yang bakal di rakam kan tak lama lagi - jadi blues wanita penggoda ada kawan.. hu hu hu.. kat bawah ni royce ada link video lagu
BLUES WANITA PENGGODA versi LIVE dengan NIFAIL BLUES MAN & FRIENDS
https://www.youtube.com/watch?v=ncmnVL2-f-c

Yang ni VC Audio
Blues Wanita Penggoda


Semoga terhibur.
Salam
Royce Sa'ayan

No comments:

Post a Comment