18 May 2013

Royce Sa'ayan Berkunjung ke Studio Rentak 50 Angkasapuri RTM

Royce Sa'ayan - berjumpa Datuk Mozani di Studio Orksetra Rentak 50 Angkasapuri RTM Kuala Lumpur.
Temu janji di buat oleh Saudara Mohamad Firhad seorang pengurus Artis & Reportoire (A&R) bahagian pengendalian Artis-Artis Antarabangsa di beberapa buah Syarikat Rakaman ternama di Malaysia bersama Pengarah muzik Orkestra RTM iaitu Datuk Mozaini di Studio Rentak 50 Angkasapuri RTM Kuala Lumpur.

Pada tarikh 26 April 2013 jam 9.00pagi Royce dan Sue Jay (PA) telah sampai di Angkasapuri RTM Kuala Lumpur. Sesampai di sana kami sarapan padi di kantin sementara menunggu firhad dan d.mozani selesai meeting, Hati ni berdebar semacam jerr.. tak berhenti selawat nak hilang kan neves.. apasal tah! selalu nya attand meeting perasaan biasa biasa jer, tapi perjumpaan yang ini agak ada rasa lain macam sikit.. tapi takpe.
tepat jam 10.00 pagi Firhad turun kekantin menjemput Royce naik ke pejabat D.M bagi sesi perkenalan dan perbincangan projek Royce Sa'ayan bersama Orkestra Rentak 50 RTM. Segala perbincangan dan perancangan telah di susun atur oleh Firhad.
Beberapa topik perbualan dan cadangan telah di ajukan dan nampak nya mendapat respond yang amat baik dari kedua pihak, Tujuan pergabungan ini adalah pertama bagi merialisasikan impian dan harapan Royce untuk menerbit kan Album Symphonic Rock bersama Orkestra RTM untuk di jadikan sebuah aliran muzik Rock terbaru untuk Industri Muzik Malaysia yang di nyanyi kan oleh Penyanyi Rock Wanita. Di mana D.M bersetuju untuk merakam semula Lagu Royce Sa'ayan : 
Roskestra Cinta Kelangit & Sembrani dengan iringan Orkestra RTM.dalam masa terdekat ini.
Kedua program Musikal TV tayangan TV1 RTM rancangan Rock For Laddies dengan iringan Orkestra Rentak 50 RTM.yang akan di mengabung kan 4 orang Artis Rock Wanita Malaysia, Nama-nama Artis yang akan bersama Royce nanti akan di beritahu kelak setelah selesai uruasan dalaman yang melibat beberapa pihak bagi tujuan mencipta satu lagi sejarah buat Industri Muzik Tanahair Malaysia dan Antarabangsa. Insyaallah/
Okkay ini ada beberapa buah gambar yang di petik ketika Royce di pelawa oleh Datuk Mozani untuk melawat masuk Studio Rentak 50 Orkestra RTM Angkasapuri Kuala Lumpur...
\m/

Pemain2 muzik orkestra sedang membuat sesi latihan/rakaman 

Datuk Mozani memberi sedikit penerangan kepada Royce semasa sesi pra dengar Orkestra RTM

 Sedang kosentrasi mendengar alunan string orkestra rtm





Harapan Royce semoga impian menjadi kenyataan.

"ALBUM ROCKESTRA CINTA KELANGIT"
untuk semua



No comments:

Post a Comment